• OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,01%261,76
  • OMX Riga−1,1%872,07
  • OMX Tallinn0,01%1 684,18
  • OMX Vilnius−0,16%1 010,5
  • S&P 500−0,13%5 738,17
  • DOW 300,33%42 313
  • Nasdaq −0,39%18 119,59
  • FTSE 1000,43%8 320,76
  • Nikkei 2252,32%39 829,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 29.10.14, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Positiivne propaganda teeb väikerahva suureks

Väikese rahvaarvuga ja paljukannatanud Gröönimaad edukalt propageerinud Taani-Saksa propagandakunstnik Asmund Havsteen-Mikkelsen tunnistab Äripäevale antud intervjuus, et jõud pole kinnitatud suurus. Väikerahvad saavad maailmas silma paista, kui oskavad oma sõnumit õigesti levitada.
Taani-Saksa propagandakunstnik Asmund Havsteen-Mikkelsen.
  • Taani-Saksa propagandakunstnik Asmund Havsteen-Mikkelsen. Foto: Maj-Britt Boa
Asmund Havsteen-Mikkelsen, miks on vaja positiivset propagandat?
Positiivne propaganda on seotud valgustusprotsessiga. See suurendab inimeste enesekindlust ja enesekriitikat, aitab inimesed välja tuua nende eneste poolt põhjustatud kannatustest, proovib luua paremat maailma. Vabastab. Positiivne propaganda on lisaväärtusega energia, mis levib. Negatiivne propaganda vastupidi ehitab inimeste elu ümber pimedusemüüri.
Olete kombineerinud propaganda kunstiga. Kuidas?
Kunagi oli propagandamasin armee osa: taheti jagada oma sõnumit maailmale ja kasutati militaarretoorikat. Nii väikeses ühiskonnas nagu Gröönimaal oli meil edu, sest meediale oli otsene ligipääs ja võistlejad praktiliselt puudusid. Me olime esimene kunstiprojekt ajalehe esiküljel. Propaganda töötab paremini, kui meediakanalite hulk on limiteeritud ning kui sul on täpne sõnum.
Millised reeglid ja tehnikad töötavad kõige paremini, kui on vaja toetada väikest rahvust? Mis teeb sellise propaganda võimsaks?
Heal propagandal peab olema hea idee, mis muutub kohe populaarseks. See peab kujundama inimeste jaoks arusaama, et maailm saab olla erinev. Et jõud pole kinnitatud suurus, vaid seda saab vaidlustada. Väikerahvad saavad maailmas silma paista ja suured olla, kui oskavad õiget tehnikat kasutades oma sõnumit levitada.
Miks peavad igal kommunikatsiooni- või turundusjuhil olema teadmised propagandast?
Propaganda kasutab psühholoogiat pragmaatilisel viisil. Selle eesmärk on manipuleerida avalikkusega, et hakataks uskuma sinu väärtusi või toodet, mida turundad. Propaganda on alati erapoolik, sõltudes kontekstist. Info pole kunagi neutraalne ning me peame oma seisukoha alati täpselt läbi mõtlema, enne kui saame teha head propagandat.
Asmund Havsteen-Mikkelsen esineb 6. novembril kommunikatsiooniajakirja Kaja mõttekojas “Propaganda jõuline peatõste. Mida peab iga kommunikatsioonijuht ja turundaja sellest teadma?” 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 26.09.24, 14:38
Tele2 näide: põlvkondade vastandamine tööelus edasi ei vii, oluline on leida ühisosa
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele